De aanloop

vrijdag 20 mei 2016

Meekijken tijdens een collectieve training

Door mijn GGB ben ik uitgenodigd om voor de tweede keer mee te kijken tijdens een collectieve training op woensdag 18 mei. De training begon om 10.00 uur. Ik was er al om 9.30 uur, zodat ik mijn 1001 vragen kon stellen. ;-)
Ook nu weer werden al mijn vragen met een goede motivatie beantwoord. Langzaam druppelden er drie gastgezinnen met hond binnen. Deze drie honden zijn op dit moment tussen de drie en vijf maanden oud. Van de jongste van drie maanden heb ik een hoop geleerd. Deze pup deed allerlei dingen (of deed juist niets) die onze pleegpup ook gaat doen. Nu weet ik dat ik bepaalde dingen bij puppygedrag horen, maar weet ik ook wat ik er aan kan doen en dat ik me hier niet onzeker over hoef te voelen.

Deze woensdag was het prachtig weer, heerlijk om niet in de regen op een grasveld te hoeven staan.
Voor de honden lag er een grote tunnel klaar, hier moesten ze doorheen om vervolgens naar het baasje toe rennen. Deze oefening heeft met focus en oriëntatie te maken. Een andere oefening bestond uit het overstappen van een obstakel. Eén hond koos voor "de weg van de minste weerstand", die ging er op zijn gemak omheen in plaatst van overheen. De pup van drie maanden was net te klein om over het obstakel heen te stappen. Dit was geen probleem. Buikschuivend kreeg hij zijn beloning.

Van mijn GGB kreeg ik te horen uit welk nest onze pleegpup komt. De pleegpup komt bij fokker "Van het Oosterhuis" vandaan. Natuurlijk nam ik toen ik thuis kwam direct een kijkje op deze website. Onze pleegpup is op 8 april geboren en komt uit dit nest.
We hopen dat we een bruin Labje gaan krijgen. (Niet goed te zien op de foto, maar er zijn ook zwarte Labjes.)
Na afloop van de training kreeg ik het Hulphondtuigje mee. Doordat ik iets fysieks van Hulphond in mijn handen kreeg, voelde ik de pleegpup heel dichtbij komen.
Ik was benieuwd of  dit tuigje makkelijk om te doen is. Maar ja... Ik heb nog geen hond. Maar, ik heb wel een kat. :-)
Devil onze hulpkat. Hij was niet helemaal content met het tuigje. ;-)

Natuurlijk heb ik aan het vrouwtje van Dessie het nieuws over onze pleegpup verteld. Eén van haar hulphonden (uit mijn hoofd haar tweede) komt bij dezelfde fokker vandaan. Ze stuurde me wat leuke foto`s.
Zou dit lekker liggen?
Natuurlijk zijn dit jaloersmakende foto`s. :-)
Ik hoop vanaf volgende week ook zulke mooie foto`s te kunnen maken.

Op 27 mei is het zo ver! Dan mogen wij onze eigen pleegpup ophalen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten